Lorem Ipsum

Bokningsvilkor

Vem är ansvarig för uthyrningen?

Nordic Camping & Resort, organisationsnummer: 556618-9873
Erik Dahlbergsallén 15, 115 20 Stockholm, Sweden.
Att tänka på:

Nordic Camping & Resort är en semesteranläggning där du som gäst måste vara 18 år fyllda utan att bo tillsammans med målsman. Allt boende är för fritidsändamål.

För att hyra stuga/ campingtomt måste du ange rätt personuppgifter och giltig bostadsadress.

Stugor: Stugan disponeras mellan kl. 15:00 ankomstdagen till kl. 12:00 avresedagen. Sänglinne, handduk samt slutstädning ingår inte i hyrespriset om inget annat är överenskommet

Camping: Tomten disponeras från kl. 15:00 ankomstdagen till kl. 12:00 avresedagen.

Bokningsavgift: Vid bokning utav stuga/ campingtomt via receptionist, mejl eller telefon debiteras bokningsavgift á 100 kr, om inget annat är överenskommet. Nordic Camping & Resort debiterar ingen bokningsavgift på online-bokningar.

När blir bokningen bindande?

När du tagit del utav bokningsbekräftelsen samt bokningsreglerna och betalat din bokning.

 

Betalningsalternativ

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

  • Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från bokningstillfället. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.
  • Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
  • Betala Direkt: Betala Direkt baseras på autogiro och ditt konto debiteras först när butiken har hanterat din beställning och skickat din order. Villkoren för Betala direkt finner du här.
  • Kortbetalning (Visa/ Mastercard)
  • Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

Vad gäller om jag vill ändra min bokning?

Om du vid bokning väljer prisalternativet Flex har du möjlighet att ändra din bokning fram till kl. 15:00 dagen före ankomst. Om du inte har valt prisalternativet Flex har du inte möjlighet att ändra din bokning i efterhand.

Vad gäller om jag avbokar utan prisalternativet Flex?

Du kan avboka muntligen, via telefon och mail. Vi sänder då en avbokningsbekräftelse skriftligen till dig. Eftersom du inte valt prisalternativet Flex behåller vi 100 % av hyresbeloppet.

Vad gäller om jag avbokar med prisalternativet Flex?

Du kan vid bokningstillfället välja prisalternativet Flex. Med detta prisalternativ kan du avboka fram till kl. 15.00 dagen före ankomst och få tillbaka hela bokningsbeloppet förutom kostnaden en administrativ avgift på 95 kr.

Vad gäller om jag vill avbryta min vistelse?

Har du påbörjat din vistelse och av något skäl tvingas avbryta denna, återbetalas inga pengar oavsett om du bokat Flex eller Bas.

Vad har jag för rättigheter?

Om vi inte tillhandahåller stugan/ campingtomten i utlovat skick och inte klarar av att erbjuda dig annan liknande stuga/ campingtomt, har du rätt att säga upp hyresavtalet. Då återbetalas hela hyreskostnaden. Du kan också begära att vi kompenserar dig med sänkt hyra.

Om du har klagomål skall dessa framföras snarast möjligt. Fel som uppstår skall omgående meddelas så vi får en möjlighet att rätta till det.

Vad har jag för skyldigheter?

Du är ansvarig för stuga/ campingtomten under din vistelse. Ni skall vårda stugan/ campingtomten väl och följa anläggningens ordningsregler och anvisningar som gäller.

Du ansvarar själv för eventuella skador på stugan/ campingtomten.

Du får inte låta fler personer övernatta i stugan/ campingtomten än vad som angivits vid bokning.

Du ansvarar för att samtliga nycklar och bom-kort till stugan/ campingtomten återlämnas vid avresa annars debiteras kostnad för byte av lås.

Om stugan lämnas ostädad debiteras kostnad för städning i efterhand.

Kan avtalet upphöra att gälla?

Avtalet upphör gälla omedelbar verkan om

– du eller någon i ert sällskap uppträder störande

– du eller någon i ert sällskap begår skadegörelse

– stugan/campingtomten används till ej avsett ändamål.

Om avtalet upphör att gälla pga. ovanstående måste du och ert sällskap lämna stugan/ campingtomten och du äger då ingen rätt till återbetalning.

 

Vad händer om vi inte är överens?

Vänd dig till oss vid eventuella klagomål eller oklarheter. Tänk på att dina möjligheter för att få rätt minskar om du dröjer med att vända dig till oss. Om vi inte kommer överens kan du vända dig till konsumentvägledaren i din kommun eller Allmänna reklamationsnämnden.

Centralbokning

+46 (0) 771-101 200

Öppettider

Mån – Fre  9.00 – 20.00
Lör – Sön 11.00 – 19.00

Boka online och spara 100 kr